چوب راش

آرزو شایسته دوشنبه 24 خرداد 1400 - 12:01
چوب راش
چوب راش بسیار کاربردی

چوب راش چیست؟

 چوب راش از درختان راش که معمولاً در اروپای مرکزی و غربی و مخصوصاً در شمال ایران رشد می کنند و دارای قدمت زیادی هستند به دست می‌آید .

چوب های راش جزو مرغوب ترین چوب ها هستند که امروزه بسیار پرکاربرد بوده و اکثراً در تولید انواع محصولات باکیفیت مانند لوازم خانگی انواع میز و صندلی و اداری استفاده می گردداز بین انواع چوب های راش در واقع راش ایرانی و اروپایی جزو پر مصرف ترین و پرکاربردترین نوع چوب راش می باشد .

که به دلیل داشتن مرغوبیت بالا بسیار مورد توجه است و در اکثر کارگاه های تولیدی صنایع چوبی استفاده می گردد .

چوب راش در کشورهای زیادی با ویژگی‌ها و خصوصیات منحصر به فرد وجود دارد مخصوصاً ایران جزو کشورهایی می باشد که درختان راش به وفور در جنگل‌های شمال یافت می‌شود این درخت معمولاً در فصل سرما برگ های خود را از دست می‌دهند و جوانه های طلایی دارد و برگهای آن به صورت تا شده و بزرگ می باشند  .

به گونه ای که دارای برگهای بیضی شکل هستند که رنگ بخش زیرین برگها سبز روشن است همچنین تابش زیاد نور آفتاب با شدت زیاد باعث ایجاد ترک در این درختان می شود و اگر شدت نور آفتاب کم باشد در این صورت باعث ایجاد حالت سوختگی درخت می شود .

چوب های راش معمولاً در مناطق مرطوب و شمال کشور رشد میکنند همچنین ارتفاع این درخت تا حدود ۳۰ تا ۳۵ متر می باشد و دارای طول عمر بالایی هستند و قطری برابر با ۲۵ متر دارند که این اندازه هم به نوعی یک مزیت برای تولید کنندگان محصولات چوبی به حساب می آید و به خاطر اینکه این چوب ها دارای مقاومت بسیار بالایی می باشند به همین دلیل اکثرا در صنایع چوب استفاده می گردند.

بازخوردها
    ارسال نظر
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)
    • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
    • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
    • - لطفا فارسی بنویسید.
    • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
    • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد